Smluvní podmínky

I. Úvodní ustanovení

Smluvní vztahy mezi cestovní agenturou Dalmacija (dále jen CA) a zákazníkem se řídí ustanoveními §852 občanského zákoníku v platném znění a ustanoveními zákona č. 89 /2012 o některých podmínkách podnikání v cestovním ruchu v platném znění.

II. Smluvní vztah

  1. Smluvní vztah mezi CA a zákazníkem vzniká podáním individuální objednávky na zajištění pobytu, jejím potvrzením, schválením  smlouvy a zaplacením sjednané zálohy.
  2. Vzhledem k výhradně internetové nabídce služeb cestovní agentury se smluvní strany dohodly o přípustnosti zaslání objednávky a schválení  smlouvy prostřednictvím elektronické pošty (e-mail) nebo faxem. Taková objednávka a  smlouva se posuzují, jakoby byly podány a schváleny osobně. Obě smluvní strany se však mohou dohodnout i jinak.
  3. Cestovní agentura zajistí nezávaznou rezervaci zákazníkova pobytu po dobu tří kalendářních dnů, není-li dohodnuto jinak. Pokud klient v uvedené lhůtě neuzavře s cestovní agenturou  smlouvu, je tato oprávněna rezervaci jednostranně zrušit, a to i bez oznámení zákazníkovi a bez náhrady ze strany zákazníka vůči CA.

III. Práva a povinnosti zákazníka

Základním právem zákazníka je:

  • právo na poskytnutí smluvně sjednaných a zaplacených služeb,
  • právo na informace týkající se místa pobytu, které CA zná a které se týkají pobytu,
  • právo na informace o změnách v cenách nebo službách,
  • právo odstoupit od smlouvy za podmínek stanovených v čl. VIII. smluvních podmínek,
  • právo na reklamaci za podmínek stanovených v čl. IX. smluvních podmínek.

Základními povinnostmi zákazníka je:

  • poskytnout CA potřebné úplné a pravdivé podklady k objednání ubytování,
  • zaplatit před nastoupením pobytu plnou cenu zájezdu, pokud není ujednáno jinak,
  • případné změny v objednávce provádět zásadně písemnou formou,
  • storno objednávky provádět zásadně písemnou formou,
  • v případě storna objednávky v době stanovené v článku VIII. smluvních podmínek zaplatit sjednaný poplatek,
  • dodržovat zákony cílové země. CA nenese odpovědnost za škody vzniklé zákazníkovi v důsledku porušení takových zákonů. Zákazník odpovídá i za jednání a za škody způsobené osobami, které jsou spolucestujícími a jsou jmenovitě uvedeni v objednávce.

IV. Práva a povinnosti cestovní agentury

  1. Pravdivě informovat zákazníka o všech okolnostech týkajících se poskytovaných služeb, které jsou pro něho důležité a které mu jsou známé,
  2. Změnit cenu, pokud by k tomu vedly nepředvídatelné okolnosti a důvody zvláštního zřetele, a které by cestovní agentuře bránily v poskytnutí služeb za původně sjednaných podmínek.
  3. CA neodpovídá za škody vzniklé odcizením nebo ztrátou věcí za pobytu. Zákazník má právo se proti takovým událostem pojistit.

V. Cestovní smlouva

  1. S ohledem na obsah bodu 2. II. odstavce všeobecných smluvních podmínek obě smluvní strany respektují jako závaznou smlouvu o poskytnutí služeb a její potvrzení ve formě elektronické pošty (e-mail) s připojeným prohlášením, případně faxem.
  2. Základní podmínkou uzavření  smlouvy je pravdivá odpověď na všechny údaje v objednávkovém formuláři, vyslovení souhlasu se smluvními podmínkami  smlouvy a prohlášení o souhlasu se všeobecnými smluvními podmínkami.
  3. Převzetím a následným potvrzením objednávky a oboustranným schválením podmínek cestovní smlouvy je CA objednateli zavázána splněním služeb v dohodnutém rozsahu a kvalitě.

VI. Cena

  1. Cena je určena ceníkem zveřejněným na internetové stránce cestovní agentury.
  2. V ceně jsou zahrnuty všechny služby v rozsahu zveřejněném v internetové nabídce. Cenu je možno změnit pouze v případě, že jsou zákazníkovi poskytnuty dodatkové služby podle jeho přání.
  3. Pokud by došlo v průběhu doby od objednávky k realizaci sjednaného pobytu k nepředpokládanému zvýšení měnového kurzu o 10 a více % než byla původně sjednaná cena nebo došlo-li by v cílové zemi u tamních partnerů k nepředpokládaným cenovým navýšením přesahujícím toto procento, je CA oprávněna zvýšit cenu. Avšak je povinna zákazníka na tuto okolnost písemně upozornit a sdělit mu novou cenu. Nesouhlasí-li zákazník se zvýšením ceny, je cestovní agentura povinna zaplacenou zálohu nebo cenu zákazníkovi vrátit, aniž by počítala stornopoplatek. Neobdrží-li CA na upozornění o změně ceny písemnou odpověď do pěti dnů po sdělení, má se zato, že zákazník se zvýšením ceny souhlasí. V tomto případě je povinen zaplatit zvýšenou cenu.
  4. Cestovní agentura nesmí sjednanou cenu zvýšit v době kratší než 21 dnů před nástupem zákazníka k pobytu.
  5. Došlo-li by ke změnám v kurzech tak, jak je uvedeno v bodě 3. tohoto článku, má CA právo upravit na internetu zveřejněný ceník o příslušné změny.
  6. Cestovní agentura má právo na zaplacení sjednané ceny služeb před jejich poskytnutím, pokud není mezi smluvními stranami ujednáno jinak.
  7. Zákazník je povinen uhradit zálohu z ceny sjednaných služeb ve výši 40% nejpozději do 15 dnů od doručení faktury, pokud se obě smluvní strany nedohodnou jinak.
  8. Doplatek plné ceny je objednatel povinen uhradit nejpozději 30 dnů před nástupem sjednaného pobytu.
  9. Výjimkou může být oboustranně sjednaná záloha zaplacená cestovní agentuře a doplatek ceny u chorvatského partnera, který služby pro cestovní agenturu zajišťuje.
  10. V případě, že zákazník objedná pobyt v době kratší než 30 dnů před nástupem pobytu, je sjednaná cena splatná okamžitě. Nebude-li sjednaná cena zaplacena nejpozději do 5 dnů, má CA právo objednaný pobyt zrušit, pokud nebude mezi smluvními stranami ujednána jiná forma úhrady.

VII. Platby

  1. Zákazník je povinen sjednanou cenu uhradit na bankovní účet cestovní agentury, jehož číslo je uvedeno ve smlouvě o poskytnutí služeb.
  2. Úhradu zákazník provede formou zálohy ve výši 40% z ceny pobytu splatné do 15 dnů od doručení faktury. Doplatek je zákazník povinen uhradit nejpozději 30 dnů před nástupem pobytu. Pokud zákazník nedodrží týdenní lhůtu stanovenou k úhradě zálohy nebo případně celé ceny pobytu, je cestovní agentura oprávněna objednávku bez náhrady zrušit.
  3. Smlouva nevylučuje zaplacení zálohy ve výši 40% z ceny pobytu cestovní agentuře s doplatkem 60% ceny u chorvatského partnera, který služby pro cestovní agenturu zajišťuje, při nástupu pobytu, pokud je místo pobytu totožné se sídlem chorvatského partnera.
  4. Cestovní agentura je povinna zákazníkovi vydat písemné potvrzení o úhradě zálohy. Po zaplacení celého pobytu je CA povinna vydat zákazníkovi poukaz k pobytu (voucher) s uvedením místa a adresy pobytu nebo adresy chorvatského partnera, který jej na místo pobytu osobně doprovodí.

VIII. Odstoupení od smlouvy

  • Cestovní agentura i zákazník mají právo kdykoliv odstoupit od smlouvy. Odstoupení od smlouvy musí být uskutečněno písemnou formu. Ke zrušení smlouvy dochází dnem doručení písemného oznámení.
  • Cestovní agentura může od smlouvy odstoupit jen z důvodu porušení povinnosti zákazníkem.
  • Pokud odstoupí od smlouvy cestovní agentura v důsledku neplnění povinnosti zákazníkem, je zákazník povinen uhradit cestovní agentuře poplatek ve výši, která je stanovena v bodu 4. tohoto odstavce.
  • Pokud odstoupí od smlouvy zákazník, aniž by důvodem bylo porušení povinnosti cestovní agenturou stanovené touto smlouvou nebo občanským zákoníkem, je zákazník povinen zaplatit cestovní agentuře odstupné (stornopoplatek) takto:
Dny od doručení odstoupení
do nástupu pobytu
Odstupné
14 - 8 dnů 20% smluvní ceny
7 - 4 dny 40% smluvní ceny
3 dny a méně 60% smluvní ceny
  • Stornopopatek odečte cestovní agentura ze zálohy zaplacené zákazníkem za pobyt, pokud taková záloha postačuje. Pokud stornopoplatek výši splacené zálohy převyšuje, je zákazník povinen cestovní agentuře rozdíl doplatit.
  • Zůstatek zaplacené ceny poukáže cestovní agentura zákazníkovi na jím sdělené číslo jeho účtu a to do 15 kalendářních dnů od odstoupení od smlouvy.
  • Zákazník je povinen uhradit cestovní agentuře stornopoplatek i v případech tzv. závažných důvodů na jeho straně (úmrtí v rodině, nemoc atp.). Pro tento účel se zákazníkovi doporučuje sjednání připojištění cesty a pobytu v zahraničí a pojištění nákladů souvisejících se zrušením cesty u některé z českých pojišťoven.
  • Pokud odstoupí od smlouvy zákazník z důvodu porušení povinnosti cestovní agenturou, je mu cestovní agentura povinna bez zbytečného odkladu vrátit vše, co obdržela na úhradu ceny podle zrušené smlouvy, aniž by bylo uplatněno právo na odstupné.

IX. Reklamace

  1. Dojde-li za pobytu zákazníka ve sjednaném místě pobytu k nedostatkům, které jsou v rozporu s uzavřenou smlouvou, musí se neprodleně spojit s chorvatským partnerem cestovní agentury Dalmacija, jehož jméno je uvedeno ve smlouvě a na voucheru a reklamaci mu oznámit.
  2. Pokud se zákazník nachází v místě mimo sídlo chorvatského partnera, oznámí ještě za pobytu v Chorvatsku důvody reklamace cestovní agentuře. Cestovní agentura zajistí, aby chorvatský partner, který pobyt pro zákazníka zajišťoval, okamžitě důvod reklamace prověřil, v případě důvodné reklamace zajistil nápravu a písemně sdělil výsledek cestovní agentuře.
  3. Stanovisko chorvatského partnera je podmínkou pro uznání reklamačních důvodů.
  4. Nedojde-li k odstranění důvodů reklamace, má zákazník právo uplatnit odpovědnost za škodu.
  5. Povinností zákazníka je uplatnit toto právo písemnou formou nejpozději 14 dnů po návratu z pobytu.
  6. Cestovní agentura je povinna nejpozději do jednoho měsíce rozhodnout o oprávněnosti reklamace.

X. Ručení, pojištění

  1. Cestovní agentura neručí za škody vzniklé zákazníkovi v důsledku nepředvídatelných jevů a stavů např. živelných katastrof, stávek, nepříznivých povětrnostních podmínek, dopravních nehod atp. Výlohy vzniklé objednateli v jejich důsledku cestovní agentura nehradí.
  2. Ceny pobytů neobsahují žádné pojištění. Cestovní agentura doporučuje zákazníkovi uzavřít úrazové pojištění pro cesty a pobyt v zahraničí včetně nákladů souvisejících se zrušením cesty.

XI. Závěrečná ustanovení

  1. Cestovní agentura je při zpracování údajů týkajících se objednatele, které jí byly poskytnuty v souvislosti s objednávkou pobytu, vázána ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů v platném znění.
  2. Zákazník podpisem  smlouvy potvrzuje, že se seznámil se všeobecnými smluvními podmínkami cestovní agentury Dalmacija a souhlasí s nimi.